CIÈNCIES SOCIALS: Sobirania alimentària


En el crèdit de síntesi d'enguany, en l'assignatura de ciències socials, hem treballat sobre la campanya "CRECE" d'Oxfam Intenacional i ens hem informat de quina és la situació, dels paisos subdesenvolupats, relacionant la fam amb el canvi climàtic. En aquest treball, també veurem quines són les marques d'alimentació més populars i en quines condicions es troben les seves empreses. Parlarem de la fam en el món, ja que l'alimentació i la gastronomia és el tema que l'escola ha escollit per treballar aquest any.


L'objectiu de la campanya CRECE d'Oxfam internacional consisteix a garantir que totes les persones tinguin suficient menjar per alimentar-se. Aquesta campanya intenta transformar el sistema de provisió d'aliments que serveixi per tothom. També té com objectiu garantitzar el sistema adequat per un futur en fons d'aprovisionament.

La sobirania alimentària tracta de menjar d'una manera sana i conscient, saber d'on venen els aliments, com s'han elaborat i en quines condicions i saber el perquè del preu de cada producte. És a dir, prendre control sobre els nostres hàbits alimentaris.

Hi ha 5 tipus de problemes de fam per culpa dels canvis climàtics, aquests són:
-Mitjans de vida perduts: les collites i els mitjans de vida de la gent s'han vist afectats per la sequera.
-Augment dels preus dels aliments: els fenòmens meteorològics extrems provoquen el tancament de: carreteres principals, vies ferroviàries i ports, impedint que els aliments arribin als mercats, encara que hi hagi aliments disponibles.
-Excés limitat a l'aigua: moltes dones es veuen obligades a caminar entre 2 i 6 horas al dia per poder obtenir aigua, també per culpa de les sequeres.
-Salut i nutrició: el canvi climàtic ha provocat un augment de l'esquessetat de l'aigua de la producció d'aliments. Les conseqüències són: la desnutrició i problemes de salut.
-Augment de desigualtat: molts efectes cilmàtics augmentaran als tròpics del planeta i als països pobres, els quals són menys capaços d'adaptar-se als canvis mediambientals.

Creiem que per lluitar contra la fam en el món, com a consumidors de productes que som, podriem fer de les assossiacions un crit potent per demanar als líders mundials que proporcionin urgentment fons per protegir vides, ara i en un futur. També podem recolzar a aquelles comunitats més vulnerables perquè desenvolupin la seva resiliència davant dels efectes del canvi climàtic.



Oxfam demana a les empreses d'alimentació i begudes que s'estableixin unes relacions comercials que siguió beneficioses per les persones més pobres. Mitjançant uns acords justos i estables sobre els preus. També demana facilitat a l'accés a la formació i infraestructures necessàries. Demana la col.laboració a les mesures que prenguin els governs per acabar amb la inseguretat alimentària.

I a tot això. Quines són actualment les 10 empreses més grans i importants en el món de l'alimentació i les begudes? Què van facturar l'any 2015, darrer any del que es disposen dades? Quines són les seves marques més reconegudes pels consumidors?

  • Nestlé (80.131 milions €): Nescafé , Kitkat, Nestea.
  • Pespsico (58.026 milions €): Lays, Pepsi, 7up.
  • Unilever (54.430 milions €): Magnum, Cornetto, Knorr.
  • Coca Cola (40.803 milions €): Sprite, Fanta, Burn.
  • Mars (30.395 milions €): Orbit, Snickers, Twix.
  • Mondelez (27.260 milIons €): Oreo, Milka, Trident.
  • Danone (22.930 milions €): Actimel, Danacaol, Oikos.
  • General Mills (16.230 milions €): Fitness, Chocapic, Yoplait.
  • Associated Bristh Toads (15.290 milions €): Mazola, Argo, Donset cereals.
  • Kellogg's (12.434 milions €): Pringles, Special K, Corn Flakes.
A continuació us adjuntem en quins àmbits destquen les principals empreses del món de l'alimentació i les begudes:

Valoració de les principals empreses

Ens adonem doncs, si agafem l'empresa Unilever com a exemple, que aquesta és la que rep millor nota en el tracte cap els agricultors que treballen amb ells. Entenen els seus problemes i adrecen els seus esforços a solucionar els seus problemes (producció, salari, tecnologia, etc.)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EDUCACIÓ FÍSICA: Entrenament a casa en temps de Covid-19

LLENGUA ANGLESA: Eating habits

TECNOLOGIA: Les impressores 3D